Τρίτη 28 Φεβρουαρίου 2012

ΤΕΧΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟ ΠΥΛΟΥ ΝΕΣΤΟΡΟΣ

«Είπαν… Ξείπαν» για δεύτερη χρονιά στο δήμο Πύλου-Νέστορος

Λαέρτης ο Πύλιος

«Πολλοί μεγάλα επαγγέλλονται, μηδέ μικρά ποιήσαι δυνάμενοι» [1]


Περίληψη: Πέρασε αρκετός χρόνος από τότε που ξεσκέπασα με συγκεκριμένα στοιχεία, τα ψέματα, την υποκρισία και τις αδυναμίες του προϋπολογισμού και του  τεχνικού προγράμματος για το 2011 [2]. Το δόγμα: «Άλλα λέω, άλλα εννοώ, άλλα, εντέλει, πράττω…» συνεχίζεται και στο τεχνικό πρόγραμμα του 2012. Είναι εντυπωσιακό να αγνοεί και το τεχνικό πρόγραμμα του 2012 την ύπαρξη των 70 χωριών από το χάρτη του δήμου, δεν λαμβάνουν ούτε ένα  Ευρώ  από ιδίους πόρους για κάποιο έργο. Παρουσιάζεται στο  άρθρο η έκθεση ιδεών του τεχνικού προγράμματος 2012, που είναι πιστό αντίγραφο του τεχνικού προγράμματος 2011, το οποίο όπως όλοι γνωρίζουμε ότι απέτυχε, γιατί αφενός δεν ακολούθησε κανένα στρατηγικό σχεδιασμό ανάπτυξης και αφετέρου δεν ακλούθησε την αρχή της αναλογικής ανταποδοτικότητας. Συγκεκριμένα για την γεωργία δεν προτείνεται καμία επένδυση  έστω από τους ιδίους πόρους, ανταποδοτική και μικρή, αλλά ούτε συγκεκριμένα έργα από τα Ευρωπαϊκά προγράμματα που να λύνουν τα αγροτικά προβλήματα και να προσφέρουν προτιθέμενη αξία. 
Πρόλογος: Σχετικά με το τεχνικό πρόγραμμα του δήμου Πύλου Νέστορος [3] , που συζητήθηκε και ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία στις 20-2-2011, φανερώνει ότι το τεχνικό πρόγραμμα του 2011, παρουσίασε αρνητικές αποδόσεις σε όλα τα δημοτικά και κοινοτικά διαμερίσματα, σε όλες τις γεωργικές και τουριστικές περιοχές-ζώνες, όπως το επιβεβαιώνουν: αφενός o αρνητικός  βαθμός  ανάπτυξης σε ολόκληρο το δήμο και αφετέρου οι δείκτες ελέγχου [4], οι οποίοι με την σειρά τους φανερώνουν την ανικανότατα, την αναποτελεσματικότητα και την διαχειριστική δυσκαμψία του δημάρχου και της πλειοψηφίας [5]. Είναι φανερό ότι συντάχθηκε με προχειρότητα και είναι μια καταγραφή σε κωδικούς τυχαίων επιθυμητών έργων. Επομένως  με  μια απλή ανάγνωση, ο οποιοσδήποτε χωρίς καμία αμφιβολία θα διαπιστώσει, ότι τα καταγραμμένα έργα, δείχνουν την επιχειρησιακή ανετοιμότητα και ανεπάρκεια της διοίκησης, να ακολουθήσει ένα συγκεκριμένο στρατηγικό σχεδιασμό ανάπτυξης [6]. Ο στρατηγικός σχεδιασμός δεν παρουσιάζεται και δεν καταγράφεται, επομένως το τεχνικό πρόγραμμα που ψηφίστηκε από την πλειοψηφία είναι  πλασματικό και ανεφάρμοστο. Η ανάπτυξη  στο δήμο μας, εξαρτάται πραγματικά από τον ερασιτεχνισμό και από τις αρεστές και συμφεροντολογικές επιθυμίες της πλειοψηφίας.
Λέξεις κλειδιά: Τεχνικό πρόγραμμα, Δήμος, ανάπτυξη, συνεχόμενα έργα, νέα έργα, ίδιοι πόροι, πρόγραμμα δημάρχου ’’Γεωργία-τουρισμός- Πολιτισμός’’, Δημότες.
Κριτική ανάλυση του τεχνικού προγράμματος:
Α. Η κατανομή των πιστώσεων στο τεχνικό πρόγραμμα του 2012
Η κατανομή των πιστώσεων για όλα τα έργα είναι μειωμένα κατά 5432832€ ή κατά 33%.Η κατανομή των πιστώσεων  καταγράφονται στο Διάγραμμα πίτας.                   
Διάγραμμα πίτας κατανομής πιστώσεων 2012

Παρατηρούμε ότι οι ίδιοι πόροι για πιστώσεις που προορίζονται για την ανάπτυξη, είναι της τάξεως των 3774206€ ή το 32% των συνολικών πιστώσεων. Η καταγραφή ιδίων πόρων για ανάπτυξη είναι  περίπου το 38% των συνολικών εσόδων του δήμου και είναι αυθαίρετη, γιατί είναι πλέον γνωστό ότι ο ενιαίος δήμος χρωστά κοντά στα 8.000.000€ δηλαδή περίπου το 85% των εσόδων. Ερωτούν οι απλοί δημότες που θα βρεθούν τα παραπάνω ποσά, όταν ο δήμος βρίσκεται στο χείλος της χρεωκοπίας;  Μεγάλο κομμάτι των πιστώσεων καταλαμβάνει το ΕΣΠΑ με 32% των συνολικών πιστώσεων, αυτές οι πιστώσεις προέρχονται από τα χρόνια των Καποδιστριακών δήμων και το πρόγραμμα ΘΗΣΕΑΣ καταλαμβάνει τι 15% των πιστώσεων που λόγω της κρίσης δεν πρόκειται κατά πάσα πιθανότητα να μην χρηματοδοτηθεί.
Ερωτήματα:
-Γνωρίζει η τεχνική και οικονομική υπηρεσία του Δήμου ότι με βάση τις οδηγίες για την κατάρτιση προϋπολογισμού των Δήμων έτους 2011 (ΦΕΚ 141/4-2-2011) ως προς τις επιχορηγήσεις και επενδύσεις, για να ενταχθεί ένα έργο στο πρόγραμμα είτε από ΕΣΠΑ είτε από τα τομεακά προγράμματα, πρέπει να υπογραφεί απόφαση οριστικής ένταξης; Εάν ναι, γιατί ο Δήμος τα εντάσσει; Ακόμη δε ότι η απλή υποβολή πρότασης ή πολύ περισσότερο εκτίμηση χρηματοδότησης δεν αιτιολογεί την εγγραφή του έργου;
- Οι πιστώσεις για ανάπτυξη με ιδίους πόρους, όπως παρουσιάζονται στο τεχνικό πρόγραμμα,  είναι της περίπου το 45% των συνολικών εσόδων του δήμου. Είναι πλέον γνωστό ότι ο ενιαίος δήμος χρωστά κοντά στα 8.000.000€ δηλαδή περίπου το 85%% των εσόδων. Που θα βρεθούν τα 3774206€ για την ανάπτυξη, όταν δεν φτάνουν τα έσοδα για να καλύψουν τις πληρωμές των υπάλληλων, των τοκοχρεολυσίων, των διάφορων λειτουργικών εξόδων κτλ ;
Β. Έργα
Στο τεχνικό πρόγραμμα που ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία την 6-6-2012 στο δήμο Πύλου-Νέστορος ξεχωρίζουμε τα έργα:
Α. σε Συνεχιζόμενα έργα
                                 Β. σε Νέα έργα.
Αναλυτικά παρουσιάζεται:
Συνεχιζόμενα Έργα:    7440111€
                         Νέα Έργα:                  3948498€        πίνακας (1)
Συνολικά Έργα:         11932011€
Όπως μας δείχνει ο πίνακας (1) και το Σχ (1), τα ολικά έργα καταγράφουν το ποσό των 11932011€. Τα συνεχιζόμενα έργα ανέρχονται στο ύψος των 7449111€ ή το 66% των συνολικών έργων. Τα Νέα έργα ανέρχονται στο ύψος των 3948498€ ή το 35% των συνολικών έργων.
Στο  αντίστοιχο τεχνικό πρόγραμμα του 2011 τα έργα:
Α. σε Συνεχιζόμενα έργα
                                    Β. σε Νέα έργα.                       πίνακας (2)
Αναλυτικά παρουσιάζεται:  ο πίνακας (2) με τα έργα και τα αντίστοιχα ποσά σε Ευρώ.
Συνεχιζόμενα Έργα:  12.347.536€
Νέα Έργα:                 4.482.904                                                       Συνολικά Έργα:       16.830.441 €

Όπως μας δείχνει ο πίνακας (2) και το Σχ (2),τα ολικά έργα καταγράφουν το ποσό των 16.830.441€. Τα συνεχιζόμενα έργα ανέρχονται στο ύψος των 12.347.536€ ή το 73% των συνολικών έργων. Τα Νέα έργα ανέρχονται στο ύψος των 4482904€ ή 27%. Αναλυτικά παρουσιάζεται: ο πίνακας (3) με τα έργα και τα αντίστοιχα ποσά σε Ευρώ.
                                                            2011             2012      ΔΙΑΦΟΡΑ ΑΠΟΚΛΙΣΗ     
ΣΥΝΕΧΙΖΟΜΕΝΑ ΕΡΓΑ     Α     12347536        7449111     4898425     - 39,36%                                             
ΝΕΑ ΕΡΓΑ                             Β      4482904         3948498      534406      -11,92%
ΣΥΝΟΛΟ                                      16830440       11397609     5432831    - 32,27%                                                                                                                                                                                         
                                   πίνακας (3)            
Συγκριτικό διάγραμμα ράβδου πίνακα (3)

Είναι φανερό ότι με  μια απλή ανάγνωση των πινάκων και των διαγραμμάτων, ο οποιοσδήποτε χωρίς καμία αμφιβολία θα διαπιστώσει,  ότι τα καταγραμμένα έργα στο τεχνικό πρόγραμμα του 2012, είναι ένα πιστό αντίγραφο του περσινού αποτυχημένου τεχνικού προγράμματος, μειωμένο κατά 5432832€ ή περίπου κατά 33%. Αναλυτικά η μείωση στα συνεχιζόμενα έργα είναι 4898425 ή κατά  - 39,36% και για τα νέα έργα η μείωση είναι 534406 ή  κατά -11,92%.
Το τεχνικό πρόγραμμα χωρίζεται σε επτά κεφάλαια. Σε κάθε κεφάλαιο αντιστοιχεί  και μια υπηρεσία.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ   1.Κεφάλαιο 15428
ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ 2.Κεφάλαιο 1197115
ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ-ΗΛΕΚΡΟΦΩΤΙΣΜΟΥ   3.Κεφάλαιο 311550
ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΔΡΕΥΣΗΣ-ΑΔΡΑΥΣΗΣ-ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗΣ  4.Κεφάλαιο 5885029
ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ    5.Κεφάλαιο 3747159
ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΡΑΣΙΝΟΥ     6.Κεφάλαιο 50000
ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΝΕΚΡΟΤΑΦΕΙΩΝ    7.Κεφάλαιο 103900
ΣΥΝΟΛΟ       11294753
 Σε κάθε κεφάλαιο αντιστοιχεί  και μια υπηρεσία. Η Υπηρεσία ύδρευσης άρδευσης αποχέτευσης λαμβάνει το μεγαλύτερο κομμάτι. Ανέρχεται στο ποσό των  58885029€ ή το 52% των συνολικών έργων. Τα  τεχνικά έργα ανέρχονται στα 3747159€ ή το 33% των συνολικών έργων. Στα υπόλοιπα κεφάλαια  ο καταμερισμός των έργων καταγράφεται στο τεχνικό πρόγραμμα με την παρακάτω επι της % κατανομή: Οι υπηρεσίες πολιτισμού-αθλητισμού και κοινωνικής πολιτικής αντιστοιχούν στο 11%, οι υπηρεσίες καθαριότητας-ηλεκτροφωτισμού αντιστοιχούν στο3%, οι διοικητικές υπηρεσίες αντιστοιχούν σχεδόν το 0%, Το  πράσινο αντιστοιχεί σχεδόν το 0%, οι  υπηρεσίες νεκροταφείων  αντιστοιχούν σχεδόν το 1%, των συνολικών έργων.
Όπως προανέφερα το Τεχνικό πρόγραμμα χωρίζεται σε Συνεχιζόμενα και σε Νέα έργα, τα οποία κατανέμονται στους εξ Καποδιστριακούς δήμους όπως καταγράφουν οι παρακάτω πίνακες.
               ΠΙΝΑΚΑΣ ΣΥΝΕΧΙΖΟΜΕΝΩΝ ΕΡΓΩΝ ΑΝΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 
  ΠΥΛΟΣ ΜΕΘΩΝΗ ΚΟΡΩΝΗ ΧΙΛΙ/ΡΙΑ ΝΕ/ΡΟΣ ΠΑΠΑ/ΣΑ ΔΙΑΦΟΡΑ ΣΥΝΟΛΟ
ΟΙΚΟΝ ΥΠ  15.428 € 0 € 0 € 0 € 0 € 0 € 0 € 15.428 €
ΑΘΛ+ΚΟΙΝ ΠΟΛ 281.795 € 364.811 € 22.169 € 48.840 € 24.984 € 132.055 € 0 € 874.654 €
ΚΑΘ+ΗΛΕΚΤ  45.000 € 0 € 0 € 0 € 0 € 0 € 0 € 45.000 €
ΥΔΡ+ΑΔΡ+ΑΠΟΧ 298.706 € 423.991 € 159.382 € 136.389 € 3.624.095 € 0 € 0 € 4.642.563 €
ΤΕΧΝΙΚΑ ΕΡΓΑ 421.688 € 14.782 € 95.457 € 179.383 € 918.447 € 76.883 € 144.826 € 1.851.466 €
ΠΡΑΣΙΝΟ  0 € 0 € 0 € 0 € 0 € 0 € 0 € 0 €
ΝΕΚΡΟΤΑΦ  0 € 0 € 0 € 0 € 0 € 20.000 € 0 € 20.000 €
ΣΥΝΟΛΟ  1.062.617 € 803.584 € 277.008 € 364.612 € 4.567.526 € 228.938 € 144.826 € 7.449.111 €
                         ΠΙΝΑΚΑΣ ΝΕΩΝ ΕΡΓΩΝ  ΑΝΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 
 ΠΥΛΟΣ ΜΕΘΩΝΗ ΚΟΡΩΝΗ ΧΙΛΙ/ΡΙΑ ΝΕ/ΡΟΣ ΠΑΠΑ/ΣΑ ΔΙΑΦΟΡΑ ΣΥΝΟΛΟ
ΟΙΚΟΝ ΥΠ 15.428 € 0 € 0 € 0 € 0 € 12.000 € 0 € 27.428 €
ΑΘΛ+ΚΟΙΝ ΠΟΛ 27.453 € 18.000 € 131.000 € 12.000 € 34.216,00 € 6.669 € 93.123 € 322.461 €
ΚΑΘ+ΗΛΕΚΤ 60.000 € 0 € 12.000 € 0 € 0 € 50.950 € 203.600 € 266.550 €
ΥΔΡ+ΑΔΡ+ΑΠΟΧ 9.000 € 112.000 € 615.000 € 72.500 € 18.000 € 93.768 € 322.198 € 1.242.466 €
ΤΕΧΝΙΚΑ ΕΡΓΑ     570.000 € 112.031 € 175.500 € 20.000 € 282.872 € 64.580 € 670.710 € 1.895.693 €
ΠΡΑΣΙΝΟ 0 € 0 € 0 € 0 € 0 € 0 € 50.000 € 50.000 €
       
ΝΕΚΡΟΤΑΦ 0 € 0 € 0 € 0 € 6.000 € 55.900 € 22.000 € 83.900 €
 681.881 € 242.031 € 933.500 € 104.500 € 341.088 € 283.867 € 1.361.631 € 3.948.498 €
Αναλυτικά τα Νέα Έργα ανά κεφάλαιο:
-Οι  οικονομικές και διοικητικές υπηρεσίες καταγράφουν το 1% των νέων  έργων.
-Οι υπηρεσίες πολιτισμού-αθλητισμού και κοινωνικής πολιτικής καταγράφουν το 7% των νέων έργων
-Οι υπηρεσίες καθαριότητας-ηλεκτροφωτισμού καταγράφουν το 6% των νέων έργων
-Η Υπηρεσία ύδρευσης άρδευσης αποχέτευσης καταγράφει το 27% των νέων έργων
-Τα  τεχνικά έργα καταγράφουν το 40% των νέων έργων
-Το   πράσινου  καταγράφει το 1% των νέων έργων
Από μια προσεκτική ανάγνωση των παραπάνω στοιχείων προκύπτουν:
-Προφανής κατασπατάληση πόρων : ο δήμαρχος και οι συνεργάτες του ανενόχλητοι και αμετανόητοι σπαταλούν τους πολύτιμους πόρους του Δήμου, σε αμφίβολες δραστηριότητες, προμήθειες και έργα, των οποίων το κόστος είναι τόσο υπερβολικό που προκαλεί έντονο σκεπτικισμό στον καθένα.
-Αναλγησία στον πολιτισμό-αθλητισμό-κοινωνική πολιτική: Εν μέσω δεινής οικονομικής κρίσης, όπου ο φορολογούμενος πολίτης στενάζει, από τις περικοπές μισθών και συντάξεων, την ανεργία, το κλείσιμο εκατοντάδων καταστημάτων, την αύξηση του κόστους ζωής, ο πολιτισμός, ο δημοτικός αθλητισμός και η κοινωνική πολιτική  μέσα στο τεχνικό πρόγραμμα είναι ανύπαρκτα. Συγκεκριμένα η  κατανομή των έργων από ίδιους πόρους ανέρχονται στο ποσό των  187.000€. Επομένως η μη ανάπτυξη του πολιτισμού, του δημοτικού αθλητισμού, αλλά και της  μη Κοινωνικής στήριξης, ξεγυμνώνουν το ανάλγητο και αντιαναπτυξιακό τεχνικό πρόγραμμα.
Μερικές ακόμη υποσχέσεις σου [7], τις θυμάσαι κύριε δήμαρχε :
-Ένταξη του δήμου στο διαδημοτικό δίκτυο δομών υγείας ΟΤΑ για την παροχή υπηρεσιών υγείας στους δημότες και εισαγωγή υπηρεσιών τηλεϊατρικής –τηλεφροντίδας για ομάδες υψηλού κινδύνου.
-Έκδοση δημοτικής κάρτας κοινωνικής συμπαράστασης για δικαιούχους του ΕΚΑΣ ΑΠΟΡΟΥΣ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ, ΑΜΕΑ, συνταξιούχους ΟΓΑ με την οποία θα παρέχονται προνομιακές  τιμές και εκπτώσεις στους κατόχους της σε συνεργασία με την τοπική αγορά του δήμου.
-Παροχή υπηρεσιών υγείας με περιφερειακά ιατρεία στη Χώρα, Κορώνη, Φοινικούντα, Μεθώνη και Βλαχόπουλου.
-Πρόσβαση των ατόμων με ειδικές ανάγκες σε όλα τα δημοτικά, εκπαιδευτικά και πολιτιστικά κτίρια του δήμου.
-Ενίσχυση της βοήθειας στο σπίτι.
-O Δήμος δεν παρέχει πια καμία ασπίδα προστασίας στους πολίτες του και ο σχεδιασμός της ανάπτυξης έχει θεσπιστεί σε κενό πολιτικού διαλόγου με τις προτάσεις της «κλειστής κρατικοδίαιτης  κομματοπαρέας».
-  Διατηρείται ακόμη ένα ισχυρό δίχτυ αδιαφάνειας και κενό αξιοπιστίας, όταν πια η αλλαγή μιας λάμπας  είναι πολυτέλεια και είναι διάχυτη η ανικανότητα εξασφάλισης «θεμελιωδών» δικαιωμάτων.
- Η ανεργία κάθε μέρα μεγαλώνει και η νεολαία χωρίς δουλειά και όνειρα αισθάνεται προδομένη, οι δημότες έγιναν φτωχότεροι, οι μικρομεσαίοι, οι έμποροι ψάχνουν τους πελάτες με τα κιάλια, οι δε αγρότες πουλούν το λάδι σε τιμές ξευτίλας και αργοπεθάνουν.
-Τα χωριά ερημώνουν το ένα μετά το άλλο… η ερημοποίηση φανερώνει την αναπτυξιακή πολιτική του δήμου….τρομάρα μας!!
- Η εγκληματικότητα εξαπλώνεται στο δήμο με ρυθμό επιδημητικής πανούκλας [8].
- Οι αγροτικοί δρόμοι που δεν συντηρήθηκαν έγιναν αδιάβατοι με πολλές λακκούβες, λόγο των  δυνατών βροχών……. δημιουργούν τις προϋποθέσεις για την βιώσιμη γεωργική ανάπτυξη, που είναι πολιτισμός!!
-Η  βρώμα και τα απόνερα από τους νεροχύτες κυριαρχούν στις γειτονιές και στα χωριά………. βοηθούν το πολιτισμό και τον τουρισμό!!
- Οι βρώμικες και ασυντήρητες δεξαμενές νερού σε όλα τα χωριά του δήμου, κρύβουν το τύφο και την δυσεντερία.
-Οι αβοήθητοι, αλλά και χωρίς την στοιχειώδη κοινωνική φροντίδα, γέροντες και γερόντισσες σε όλα τα χωριά, περιμένουν το θάνατο, κοιτάζοντας με πίκρα και παράπονο τους ανάλγητους τοπικούς «άρχοντες» που δεν κάνουν τα αυτονόητα για να τους βοηθήσουν………η αναλγησία φανερώνει την πολιτιστική πολιτική του δήμου!!!
- η Δημοτική  αρχή συντηρεί, τη διαιώνιση των χειρότερων πελατειακών πρακτικών, «όρα» το θερμοκήπιο στη πλατεία των τριών Ναυάρχων στη Πύλο.
- Η διαβούλευση με την κοινωνία είναι στα σπάργανα, δίχως τον θεσμό του Συνηγόρου του Δημότη και το μόνο αποτέλεσμα είναι η αμοιβαία δυσπιστία, δεν υπάρχει καμιά αναφορά για ενεργειακή αυτονομία δημοτικών κτιρίων, η ατζέντα των επιτροπών καθορίζεται από τον Δήμαρχο και αναπόφευκτα δεν ευνοούνται τα «ενοχλητικά» αιτήματα και η καινοτομία, οι ευκαιριακοί τακτικισμοί και η μετάλλαξη της δημοτικής παράταξης σε θέματα θέσεων είναι πια σε ημερήσια διάταξη……..
-Ο δήμαρχος και η πλειοψηφία είναι ανίκανοι να κάνουν τα αυτονόητα, όπως στη πληροφόρηση- ενημέρωση μέσα από την επίσημη  ηλεκτρονική ιστοσελίδα του δήμου. Πράγματι στο Google ο πολίτης που θέλει να ενημερωθεί επίσημα από την δημοτική αρχή , βρίσκει δύο σελίδες, η πρώτη http://www.pylos.gr/ που πρόκειται για ένα φτωχό και κουτσουρεμένο από δημοτικές ενημερώσεις –πληροφορίες  site και η δεύτερη http://www.dimos-pylou-nestoros.gr/ ένα site όχι ουσιαστικά του Δήμου αλλά με σχόλια για όλη τη Μεσσηνία. Μπάχαλο!!  Τι τα θέλουν τα site αν δεν ξέρουν να το επικαιροποιούν;  η όλη κατάσταση είναι ξευτίλα!!
Ακόμη προκύπτουν τα παρακάτω ερωτηματικά:
- Στα συνεχιζόμενα έργα των 7.449.111 € σε πολλά από τα καταγραμμένα, τίθεται το ερώτημα «υπό έλεγχο»: Τι σημαίνει αυτό; Δεν εκτελέστηκαν; Είναι σε εξέλιξη; Δεν υπάρχουν παραστατικά στοιχεία; Τελικά όλα τα υπό έλεγχο τελούν υπ’ αμφισβήτηση; Αν είναι έτσι γιατί εντάσσονται;
-Στα προγραμματιζόμενα νέα έργα των 3.948.498 €, ποια και πόσα από αυτά  είναι οριστικά ενταγμένα; Υπάρχει χαρτί οριστικής σύνταξης;
Γ. Ίδιοι Πόροι
Στο τεχνικό πρόγραμμα που ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία την 6-6-2012 στο δήμο Πύλου-Νέστορος ξεχωρίζουμε τα προγραμματισμένα έργα με ίδιους πόρους.
Ο παρακάτω πίνακας και το διάγραμμα του σχήματος   μας φανερώνουν τις τιμές  του δείκτη δ=€/κατ ανά κάτοικο στις αντίστοιχες Καλλικρατικές έδρες. Ο συγκριτικός δείκτης  δ=€/κατ μας λέει πόσα Ευρώ από ιδίους πόρους επενδύονται βάση του τεχνικού προγράμματος  ανά κάτοικο σε κάθε έδρα των «εξ Καλλικρατικών δήμων».



Αν παρατηρούμε τις επενδύσεις από τους ιδίους πόρους  εμπεριέχει το τεχνικό πρόγραμμα για τις έδρες των  «εξ Καποδιστριακών δήμων», Χώρας-Βλαχόπουλου-Χανδρινού και τους συγκρίνουμε με τους «εξ Καποδιστριακούς δήμους» παραλιακούς Πύλου-Μεθώνης-Κορώνης. Συγκεκριμένα:
Η Πύλος λαμβάνει το 20% των συνολικών ιδίων πόρων. Η Μεθώνη λαμβάνει το μεγαλύτερο κομμάτι ήτοι το 34% των ιδίων πόρων. Η Κορώνη το 16% των ιδίων πόρων. Ενώ η χώρα, ο Χανδρινός, το Βλαχόπουλου λαμβάνουν αντίστοιχα 9%, 8% και 13% των ιδίων πόρων. 
Ο παρακάτω πίνακας  μας φανερώνει τον δείκτη δ, την επί της % κατανομή, την επί της % νομιμη ανταπόδοση και την επι της % διαφορά
ΠΙΝΑΚΑΣ ΚΑΤΑΝΟΜΗΣ ΙΔΙΩΝ ΠΟΡΩΝ ΑΝΑ ΚΑΤΟΙΚΟ
δ=€/κατ. 100% 100%κατανομή Ανταπόδοση Διαφορά
Πύλος 190,11 20% 10% 10%
Μεθώνη 317,79 34% 6% 28%
Κορώνη 151,79 16% 10% 6%
Χώρα  89,21 9% 17% -8%
Βλα/λου 117,71 13% 6% 4%
Χανδρινός 72,5 8% 4% 4%
82 Χωριά 0,65 0% 47% 100%
Από το παραπάνω πίνακα παρατηρούμε ότι οι εξ έδρες, των Καλλικρατικών δήμων που είναι  καθαρά γεωργικές, θα λάβουν από τους ιδίους πόρους για νέα έργα:
ΧΩΡΑ  δ=89,21€/κατ( ο δείκτης δ του περσινού τεχνικού προγράμματος ήταν 43,47€/κατ) Με βάση την αρχή της ανταποδοτικότητας παρουσιάζει μια διαφορά της τάξης του μείον 8%.
ΒΛΑΧΟΠΟΥΛΟΥ δ=89,21€/κατ(ο δείκτης δ του περσινού τεχνικού προγράμματος ήταν 17,83€/κατ) Με βάση την αρχή της ανταποδοτικότητας παρουσιάζει μια διαφορά της τάξης του 4%.
ΧΑΝΔΡΙΝΟΥ δ =72,5€/κατ(ο δείκτης δ του περσινού τεχνικού προγράμματος ήταν 44,28 €/κατ). Με βάση την αρχή της ανταποδοτικότητας παρουσιάζει μια διαφορά της τάξης του συν 4 %.
Ενώ τα δημοτικά διαμερίσματα με τουριστικές προεκτάσεις  θα λάβουν από τους ιδίους πόρους για νέα έργα:
ΠΥΛΟΣ δ=190,11€/κατ(ο δείκτης δ του περσινού τεχνικού προγράμματος ήταν 185,26  €/κατ) . Με βάση την αρχή της ανταποδοτικότητας παρουσιάζει μια διαφορά της τάξης του συν 10%
ΜΕΘΩΝΗ δ=317,79€/κατ (ο δείκτης δ του περσινού τεχνικού προγράμματος ήταν 143.71  €/κατ). Με βάση την αρχή της ανταποδοτικότητας παρουσιάζει μια διαφορά της τάξης του συν 28%
 ΚΟΡΩΝΗ δ=151,79 €/κατ(ο δείκτης δ του περσινού τεχνικού προγράμματος ήταν 105,51  €/κατ φαίνεται να είναι οι προνομιούχες). Με βάση την αρχή της ανταποδοτικότητας παρουσιάζει μια διαφορά της τάξης του συν 6%
Το παράλογο σε αυτό το τεχνικό πρόγραμμα είναι ότι τα αγροτικά χωριά θα λάβουν από τους ιδίους πόρους  για νέα έργα, αντίστοιχα:
ΧΡΥΣΟΚΕΛΛΑΡΙΑ  δ=24,72 €/κατ.  Με βάση την αρχή της ανταποδοτικότητας παρουσιάζει μια διαφορά της τάξης του συν 420%
Από 16 αγροτικά χωριά αφαιρούνται από τους ιδίους πόρους,  12% παρακάτω από  αυτούς που τους αναλογούσαν ανταποδοτικά.
Από τα 70 αγροτικά χωριά αφαιρούνται από τους ιδίους πόρους  100%, δηλαδή δεν λαμβάνουν ούτε ένα Ευρώ, ενώ βάση της  ανταποδοτικότητας τους αναλογούν 174€/ ανά κάτοικο.
Επομένως:
-Η  Πύλος-η Μεθώνης, η  Κορώνης, ο Χανδρινός και του Βλαχόπουλου πριμοδοτούνται από τους  ιδίους πόρους αντίστοιχα, 10%,%,28%, 6% και 4%,4$ δηλαδή λαμβάνουν παραπάνω χρήματα από αυτά που τους αναλογούν ανταποδοτικά.
-Από την Χώρα αφαιρούνται από τους ιδίους πόρους  10%  δηλαδή η Χώρα λαμβάνει λιγότερα χρήματα από αυτά που τους αναλογούν ανταποδοτικά.
-Από 16 αγροτικά χωριά αφαιρούνται από τους ιδίους πόρους,  12% παρακάτω από  αυτούς που τους αναλογούσαν ανταποδοτικά.
-Προνομιούχα είναι η Χρυσοκελαριά που  πριμοδοτείται με ιδίους πόρους  400% παραπάνω από αυτούς που της  αναλογούν ανταποδοτικά  .
-Η μεγάλη ντροπή είναι ότι από 70 αγροτικά χωριά αφαιρούνται από τους ιδίους πόρους  το 100%.
Επίλογος:
Οι δείκτες φανερώνουν ότι δεν υπάρχει ένα ολοκληρωμένο και εξειδικευμένο σε άξονες και μέτρα γεωργικό σχέδιο για την ανάπτυξη του δήμου.  Καμία σοβαρή επένδυση ή  προτεινόμενη  επενδυτική πολιτική που να βοηθά τους νέους και τους άνεργους της περιοχής, δεν καταγράφεται στο τεχνικό πρόγραμμα αλλά το αντίθετο παρατηρείται, ότι υπάρχει ερασιτεχνισμός και ανικανότητα που ωθεί τις γεωργικές περιοχές στην υποβάθμιση και τα χωριά του δήμου μας σε ερημοποίηση.
Επιπλέον στο συγκεκριμένο  τεχνικό πρόγραμμα,  τα μόνα στοιχεία που καθαρά αποτυπώνονται  εκ μέρους της δημοτικής αρχής είναι:
-Το άνοιγμα τις ψαλίδας μεταξύ των πραγματικών χρημάτων που εισπράττει ο Δήμος και αυτών που προγραμματίζει να ξοδέψει για τους αγρότες.
-Η έλλειψη κατανομής των εξόδων από ανταποδοτικά τέλη στη βάση της αναλογικής αρχής.
-Η έλλειψη πρότασης  για νέα  αγροτικά έργα που θα ανακουφίσουν την τοπική  γεωργική οικονομία.
-Η ανάλγητη κοινωνική πολιτική στις αγροτικές περιοχές.
Είναι φανερό ότι το συγκεκριμένο τεχνικό πρόγραμμα είναι πρόχειρο, πλασματικό,  αντί-αναπτυξιακό, ανάλγητο, αντικοινωνικό,  είναι αυτό  που καταδικάζει τις γεωργικές περιοχές στην υποβάθμιση και τα χωριά του δήμου μας σε ερημοποίηση,  γιατί αφενός δεν ακολουθεί κανένα στρατηγικό σχεδιασμό ανάπτυξης και αφετέρου δεν ακλουθεί την αρχή της αναλογικής ανταποδοτικότητας (ΦΕΚ 141/9-2-2011).
Δήμαρχε, ο κόσμος σας πήρε χαμπάρι, γιατί όπως λέει η διαχρονική ρήση του Αίσωπου: «Πολλοί μεγάλα επαγγέλλονται, μηδέ μικρά ποιήσαι δυνάμενοι» δηλαδή «πολλοί υπόσχονται μεγάλα πράγματα, ενώ δεν μπορούν να κάνουν ούτε τα μικρά». Επομένως δεν υπάρχει καμία αμφιβολία σε κανένα δημότη: ο δήμαρχος, οι αντιδήμαρχοι και οι σύμβουλοί  του, «Είπαν… Ξείπαν» για δεύτερη χρονιά.
ΥΓ1: Δήμαρχε, σε είχα ταπεινά συμβουλεύσει, να μιμηθείς τον Δήμαρχο Γαύδου [9]και τον πρόεδρο του κοινοτικού διαμερίσματος Ανάβρας Μαγνησίας , όμως αντί να ενδιαφερθείς για να  εξοικονομήσεις πόρους και να τους διαθέσεις για την ανάπτυξη του δήμου, όπως σου έχουμε επισημάνει με συγκεκριμένες προτάσεις, γιατί -το έχουμε γράψει σε όλους τους τόνους-  το μόνο που σε ενδιαφέρει είναι ο παχουλός μισθός, η αυτοπροβολή σου και η προώθηση της κομματικής  φαυλοκρατίας εις βάρος των δημοτών. [10]
ΥΓ2: Τι απέγινε ο δρόμος από του Μύτηκα έως στη στροφή του κάστρου που τον παρουσίαζες με καμάρι (θυμάσαι τις προσωπικές σου φωτογραφίες που τις διοχέτευες στο τύπο, για να μας δείξεις ότι εσύ ο ίδιος με τις “Ρωμανοκαλλιθεώτικες” τεχνικές γνώσεις σου,  επιστατούσες, αν ο εργολάβος πραγματοποιούσε την κατασκευή  βάση των συγκεκριμένων τεχνικών προδιαγραφών). Επί του κατεστραμμένου δρόμου που έχει καταντήσει καρμανιόλα θανάτου για τους δημότες και όχι μόνο- Τις προάλλες που έβρεχε, παραλίγο να χάσω συγγενικά μου πρόσωπα, λόγο της φθοράς της ασφάλτου στο δρόμο- σου θέσαμε τέσσερα ερωτήματα και ακόμη δεν απάντησες, γιατί άραγε; [11]
ΥΓ3: Τι θα κάνεις με τα κουνούπια και με τις «μπόχες» των βόθρων στη Πύλο και στη Κορώνη καθόσον πλησιάζουν οι ζέστες;[12]
Πηγές:
[1] http://www.gnomikologikon.gr/ μετ «πολλοί υπόσχονται μεγάλα πράγματα, ενώ δεν μπορούν να κάνουν ούτε τα μικρά» Αίσωπος, 620-560 π.Χ.
[2] Τα κανόνια του Ναυαρίνου-http://karmirisgeorgios.blogspot.com /www.gargalianoi.com «Ζω στο δήμο του Είπα… Ξείπα» Λαέρτης ο Πύλιος 08/06/2011
[3] www.pylos.gr/ Σχέδιο Τεχνικού Προγράμματος
[4] DAI SISTEMI AL PENSERO SISTEMISTICO di Piero Mella σελ:  236-237 και ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ του Πανταζή Τερλεξή σελ:133-181
[5] http://www.arxaiaithomi.gr/ -http://karmirisgeorgios.blogspot.com/ Τα κανόνια του Ναυαρίνου «Μετά από ένα χρόνο, οι υποσχόμενοι «άθλοι» σας και τα «άθλια»  πεπραγμένα σας, έκτισαν τα «θέμεθλα» …. τῆς παρ' ημῖν καθεστηκυίας στο δήμο Πύλου-Νέστορα». Λαέρτης ο Πύλιος

[6] http://www.arxaiaithomi.gr/ -http://karmirisgeorgios.blogspot.com/ Τα κανόνια του Ναυαρίνου Η δημοτική ανικανότητα, Λαέρτης ο Πύλιος13 Σεπτεμβρίου 2011
[7] http://www.dimitriskafantaris.gr/
[8] www.arxaiaithomi.gr/?p=53320 Τα κανόνια του Ναυαρίνου/ Η εκληματικότητα έχει εξαπλωθεί σαν την «πανούκλα» σε όλο το…Λαέρτης ο Πύλιος 7 Δεκ. 2011
[9] http://www.aftodioikisi.gr/ 24/8/2011. Για άλλες αντίστοιχες περιπτώσεις  «Καλλικρατικών» δήμων (Κάσος) και  (Χάλκη) από την ίδια πηγή
[10] www.arxaiaithomi.gr/?p=53320 Τα κανόνια του Ναυαρίνου– Τα προνόμια και οι απολαβές των «αρχόντων» του δήμου Πύλου-Νέστορα Λαέρτης ο Πύλιος 16 Οκτ. 2011
[11] www.arxaiaithomi.gr/?p=53320 Τα κανόνια του Ναυαρίνου Η κακοτεχνία και οι φθορές του ... Λαέρτης ο Πύλιος ... 20 Ιαν. 2012 –
[12] www.arxaiaithomi.gr/ http://karmirisgeorgios.blogspot.com/ Τα κανόνια του Ναυαρίνου Προσοχή στον καναπέ γιατί …”τσιμπάει”!!! Λαέρτης ο Πύλιος 11 Ιουλ. 2011


 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου