Τρίτη 1 Μαΐου 2012

Το εργαλείο της κομματοκρατίας

Το εργαλείο της κομματοκρατίας και προπάντων του δικομματισμού:                    « η πολιτική της ψευδολογίας και η ψευδολογία της πολιτικής»



Λαέρτης ο Πύλιος

Νάχει κλητήρες για φρουρά
και να σε κλέβουν φανερά,
κι’ ενώ αυτοί κλέβουν
τον κλέφτη να γυρεύουν
[1]                         Γ.Σουρής

Εισαγωγή: Ο εραστής της αλήθειας στη πραγματεία του «H Τέχνη της πολιτικής ψευδολογίας» ορίζει, χιουμοριστικά: «Πολιτική ψευδολογία είναι η τέχνη να πείθεις το λαό, η τέχνη να του υποβάλλεις σωτήρια ψεύδη με καλό σκοπό» [2]. Το φαινόμενο της ψευδολογίας παρουσιάζεται κυρίως στο πεδίο της πολιτικής, δηλαδή στους πολιτικούς – μια και για πάμπολλους, το ψέμα αποτελεί τον επιούσιο άρτο τους. Είτε ως μέσο ανόδου κι επιβολής τους, είτε ως τρόπος άσκησης πολιτικής, είτε ως καταφύγιο για ν’ αποκρύβουν τις αστοχίες και τ’ ατοπήματά τους.
ΠΡΩΤ’ απ’ όλα (όπως υποστηρίζουν πολλοί), υπάρχουν ωφέλιμα ψέματα και ψέματα βλαβερά. Ωφέλιμα, όμως, για ποιόν; Για το κοινωνικό σύνολο και την πολιτεία ή, απλούστατα, για τον ψευδόμενο και το κόμμα του; [3]
Η απάντηση ότι η ψευδολογία της κομματοκρατίας,  είναι καλυμμένη από ένα περίτεχνο νομικό οπλοστάσιο, που επιβάλει τη διαπλοκή, τη διαφθορά, τη  πελατειακή βάση των δημοσίων πολιτικών και τη δυναστική λογική του πολιτικού προσωπικού, ώστε  να επωφελούνται κυρίως οι κυβερνητικοί πολιτικοί, τα κόμματα τους και να κρατούν αφενός  όμηρο την κοινωνία και αφετέρου να την εξαναγκάζουν να λειτουργεί με τις προδιαγραφές της.
Επομένως, η  πρωτογενή αιτία της Ελληνικής κρίσης είναι η  κομματοκρατική μετάλλαξη του πολιτικού συστήματος με τη λεηλατική ιδιοποίηση του κράτους. Πράγματι η Ελληνική κοινωνία τελεί υπό την κατοχή  ενός δικομματικού δυναστικού κράτους που το έχει οικειοποιηθεί η κομματοκρατία. Το αποτέλεσμα της κατοχικής διακυβέρνησης ήταν αρχικά η κρίση δανεισμού,  που μετατράπηκε στη συνέχεια σε κρίση χρέους, για να αντιμετωπισθεί με το τελευταίο μνημόνιο ως κρίση ανταγωνιστικότητας. Η επιλογή της "εσωτερικής υποτίμησης" ως λύση αντιμετώπισης της οικονομικής κρίσης, είναι μια λανθασμένη επιλογή ή εξομοίωση, γιατί σημειώνεται μια βίαιη αποδημητική παρέμβαση στην ίδια την παραγωγική βάση της οικονομίας, με προσημείωση τη συρρίκνωση της κατανάλωσης και του κράτους πρόνοιας. [4]
Υποστηρίζετε, από του συν-υπογράψαντες το μνημόνιο ΙΙ, ότι με την αποσάθρωση της οικονομίας και την βίαιη φτωχοποίηση της κοινωνίας θα βελτιωθεί η ανταγωνιστικότητα,  αφού η απαξίωση της αγοράς εργασίας, του ιδιωτικού και του δημοσίου πλούτου θα εγείρει το ενδιαφέρον των επενδυτών και θα επανεκκινήσει η οικονομία. Σήμερα γνωρίζουμε εκ του  αποτελέσματος, ότι η επιλογή ή προσημείωση της "εσωτερικής υποτίμησης" επέφερε ένα καίριο πλήγμα στον παραγωγικό ιστό της οικονομίας και, ουσιαστικά δημιούργησε το φαύλο κύκλο της ύφεσης, με επακόλουθο τη χρεωκοπία της χώρας και στην "κινεζοποίηση" της εργασίας.
Το δίλημμα “μνημόνιο ή χρεωκοπία” είναι ψευδές καθώς παρακάμπτει την πρωτογενή αιτία της κρίσης και τον αποδέκτη του “λογαριασμού” την κομματοκρατία και τους τοκογλύφους δανιστές. Η τρόικα, ταύτησε την ελληνική κοινωνία με το κράτος και ενώ ασχολείται επίμονα, ακόμη και με την φορολόγηση των ανέργων, δεν άγγιξε στο ελάχιστο τα προνόμια της πολιτικής τάξης, τα θεμέλια της κομματοκρατίας και, κατ'επέκταση, την φοροδιαφυγή.

Το δόγμα των αγορών είναι ότι, το συμφέρον τους υπερισχύει του συμφέροντος των κοινωνιών ή, στην καλύτερη περίπτωση, ότι το συμφέρον της κοινωνίας ταυτίζεται εξορισμού με το συμφέρον των αγορών. Αυτό το δόγμα  αποτυπώνεται στο δεύτερο μνημόνιο της τρόικας, που το υπέγραψαν τα δυο μεγάλα κόμματα και οι δορυφόροι τους και συνδυάζει τη από την μια, την βίαιη εξαθλίωση της κοινωνίας, την κατάλυση του κράτους δικαίου, την υποβάθμηση της παιδεία υγείας και πρόνοιας,  και από την άλλη,  την εθνική ταπείνωση [5].

Για άλλη μια φορά τα κόμματα ακόμα και σήμερα ορίζουν ουρανοκατέβατους υποψήφιους για τις  κοινοβουλευτικές εκλογές, λες και ο λαός δεν έχει την ικανότητα να αναδείξει ο ίδιος σε πρώτη φάση τους υποψηφίους του και σε μια δεύτερη φάση να τους ψηφίσει. Είναι φανερό ότι προσπαθούν, με τη «πολιτική της ψευδολογίας και τη ψευδολογία της πολιτικής», να ερμηνεύσουν τα γεγονότα, μέσα από τις στενόμυαλες «αλήθειες» τους. Η κοινωνία όμως σε αντίθεση με τους πολιτικούς μας που τα ξέρουν όλα, «δεν ξέρει». Νιώθει βέβαια τα απανωτά λάθη της κυβέρνησης αλλά «δεν ξέρει». Οσμίζεται ότι ζούμε κρίσιμες ώρες αλλά «δεν ξέρει». Βλέπει το αδιέξοδο μπροστά της αλλά «δεν ξέρει». Ακούει τις φωνές της παγκόσμιας κρίσης να την απειλούν αλλά «δεν ξέρει». Βομβαρδίζεται από «λύσεις» και «υποδείξεις» αλλά «δεν ξέρει».

Συμπολίτη “μη μασάς”, το δεύτερο μέρος της συμφωνίας διάσωσης της Ελλάδας, μπορεί να ήταν πολύ ογκώδες και ακόμη περισσότερο τρομακτικό για να το διαβάσουν κάποια μέλη του κοινοβουλίου, αλλά και οι σημερινοί υποψήφιο πολιτευτές , τώρα όμως κυκλοφορεί στο διαδίκτυο [6] σε απλοποιημένη μορφή ώστε να μην έχει κανείς τους -και κανείς μας- απολύτως καμιά δικαιολογία για να παραμένει σε άγνοια. Συνοπτικά και ξεκάθαρα τα σημεία-κλειδιά της συμφωνίας για είναι τα εξής:

1. Αποκρατικοποιήσεις.

2. Αυξήσεις 25% στα τιμολόγια του ΟΑΣΑ, του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

3. Εξάλειψη φορολογικών απαλλαγών και προνομίων, μείωση φορολογικών συντελεστών

4. Αναθεώρηση αντικειμενικών αξιών

5. Ποινική δίωξη και δέσμευση κεφαλαίων/περιουσιακών στοιχείων για φορολογικές οφειλές

6. Φορολογικός έλεγχος φυσικών προσώπων υψηλού πλούτου και ελευθέρων επαγγελματιών

7. Κλείσιμο 200 εφοριών

8. Πληρωμή με τραπεζικά εμβάσματα στις εφορίες για απελευθέρωση προσωπικού

9. Δημοσίευση στο διαδίκτυο της απόδοσης των εφοριών

10. Μονάδα οικονομικών επιθεωρητών για έλεγχο φοροεισπρακτόρων

11. Ετήσιος έλεγχος περιουσιακών στοιχείων τουλάχιστον 200 εφοριακών

12. Εκ περιτροπή μετακίνηση διευθυντών εφοριών

13. Σύστημα προστασίας πληροφοριοδοτών οι οποίοι αναφέρουν περιπτώσεις διαφθοράς

14. Αντικατάσταση Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων με απλούστερη νομοθεσία

15. Εκκαθάριση ληξιπρόθεσμων οφειλών που οφείλονται σε προμηθευτές από δημοσίους οργανισμούς

16. Μία πρόσληψη ανά 5 αποχωρήσεις

17. Μείωσης των θέσεων στο δημόσιο κατά 150 χιλιάδες ανάμεσα στο τέλος του 2010 και το τέλος του 2015.

18. Η συνολική είσοδος στις επαγγελματικές σχολές (π.χ., στρατιωτικές και αστυνομικές ακαδημίες) ελαττώνεται

19. 15.000 χιλιάδες άτομα πλεονάζοντος προσωπικού μετατίθενται σε καθεστώς εργασιακής εφεδρείας εντός του 2012

20. Δημιουργία ηλεκτρονικής πλατφόρμας δημοσίων προμηθειών

21. Υιοθέτηση δεσμεύσεων Εμπιστευτικότητας στα Στατιστικά Στοιχεία

22. Ενοποίηση όλων των υφιστάμενων ταμείων, μείωση του συνολικού λειτουργικού και Μισθολογικού κόστους,(τουλάχιστον κατά 30%) στο νέο ενιαίο ταμείο

23. Μείωση στις ονομαστικές επικουρικές συντάξεις με σκοπό την εξάλειψη των ελλειμμάτων

24. Μηχανογραφικό σύστημα ατομικών λογαριασμών συνταξιοδότησης

25. Εντοπισμός των ταμείων στα οποία τα εφάπαξ ποσά που καταβλήθηκαν κατά τη συνταξιοδότηση δεν είναι εναρμονισμένα με τις εισφορές που καταβλήθηκαν, και αναπροσαρμογή των πληρωμών

26. Μείωση ενός δισεκατομμυρίου ευρώ στις εξω-νοσοκομειακές φαρμακευτικές δαπάνες το 2012

27. Προώθηση της χρήσης γενόσημων φαρμάκων.

28. Μείωση του συνολικού περιθωρίου κέρδους των φαρμακείων σε κάτω από 15%

29. Μείωση περιθωρίων κέρδους των χονδρεμπόρων φαρμάκων σε κάτω του 5%

30. Τοποθετούνται εσωτερικοί ελεγκτές σε όλα τα νοσοκομεία

31. Οι ελάχιστοι μισθοί που ορίζονται από την εθνική γενική συλλογική σύμβαση εργασίας (ΕΓΣΣΕ) θα μειωθούν 22%

32. Για τους νέους (ηλικίας κάτω των 25), οι μισθοί που ορίζονται από την ΕΓΣΣΕ θα μειωθούν κατά 32%

33. Αναστέλλονται οι διατάξεις του νόμου και των συλλογικών συμβάσεων που προβλέπουν αυτόματες αυξήσεις μισθών, περιλαμβανομένων εκείνων περί ωριμάνσεων.

34. Καταργούνται οι όροι περί μονιμότητας (συμβάσεις ορισμένου χρόνου που ορίζεται ότι λήγουν σε κάποιο όριο ηλικίας ή στη συνταξιοδότηση) που περιλαμβάνονται σε νόμο ή σε συμβάσεις εργασίας.

35. Μείωση των κοινωνικών εισφορών στο ΙΚΑ κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες

36. Κλείσιμο φορέων ειδικού σκοπού που ασχολούνται με κοινωνικές δαπάνες οι οποίες δεν αποτελούν προτεραιότητα (ΟΕΚ, ΟΕΕ)

37. Κατάργηση περιορισμών στην πρόσβαση και άσκηση επαγγελμάτων (ιδιώτες ιατροί και οδοντίατροι, κέντρα φυσιοθεραπείας, Λογιστές και φοροτεχνικοί, Μεσίτες ακινήτων, κλπ)

38. Δημοσίευση στην ιστοσελίδα κάθε επαγγελματικής οργάνωσης των παρακάτω πληροφοριών: ετήσιες λογιστικές καταστάσεις, αμοιβή των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου, ποσά των ισχυουσών εισφορών, στατιστικά και συνολικά δεδομένα σχετικά με τις επιβαλλόμενες κυρώσεις, παράπονα που έχουν κατατεθεί από καταναλωτές

39. Κατάργηση της ελάχιστης αμοιβής για τις παρεχόμενες υπηρεσίες ενεργειακού ελέγχου

40. Ορισμός προκαταβαλλόμενου ποσού για κάθε διαδικαστική ενέργεια ή παράσταση ενώπιον του δικαστηρίου

41. Ορισμός των εισφορών των δικηγόρων και των μηχανικών προς τις επαγγελματικές τους οργανώσεις. Οι εν λόγω εισφορές καταβάλλονται περιοδικά και δεν συνδέονται με τις τιμές που χρεώνονται από τα επαγγέλματα.

42. Καταργείται υποχρεωτική παρουσία δικηγόρου για την υπογραφή πράξεων ενώπιον συμβολαιογράφου για μία σειρά νομικών συναλλαγών

43. Αναθεώρηση και κωδικοποίηση του νομοθετικού πλαισίου για τις εξαγωγές

44. Άρση της απαίτησης δημοσίευσης εταιρικών στοιχείων σε εφημερίδες στην περίπτωση εταιριών με δικτυακό τόπο.

45. Οι έμποροι λιανικής να μπορούν να πωλούν συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων όπως βρεφικές τροφές

46. Να απελευθερωθούν πλήρως τα ωράρια των πρατηρίων υγρών καυσίμων

47. Απλούστευση των περιβαλλοντικών και οικοδομικών αδειών και των αδειών λειτουργίας

48. Δημιουργία πλήρους κτηματολογικού μητρώου και κτηματολογικών γραφείων αποκλειστικής λειτουργίας σε όλη την επικράτεια έως το 2020.

49. Νομοθεσία προκειμένου να απλουστευθεί και να μειωθεί ο απαιτούμενος χρόνος για τις πολεοδομικές διαδικασίες

50. Επικαιροποίηση και κωδικοποίηση της νομοθεσίας για τα δάση, τις δασικές εκτάσεις και τα πάρκα.

51. Νομοθετικά μέτρα για τη διαχείριση των βιομηχανικών επικίνδυνων αποβλήτων

52. Απελευθέρωση ΚΤΕΛ με το κόστος των αδειών να μην υπερβαίνει το σχετικό διοικητικό κόστος

53. Άρση των εμποδίων εισόδου στην αγορά των ταξί (συγκεκριμένα, τους περιορισμούς στον αριθμό των αδειών και της τιμής των νέων αδειών)

54. Το τροχαίο υλικό που δεν χρησιμοποιεί/δεν χρειάζεται η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα πρέπει να μεταβιβαστεί σε φορέα που θα το μισθώνει υπό αγοραίες προϋποθέσεις μέσω διαγωνισμών

55. Ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ και της ΔΕΠΑ

56. Υλοποίηση του προγράμματος ανανεώσιμων πηγών ενέργειας «Ήλιος»

57. Διακοπής της αναλογικής αναμετάδοσης την 30ή Ιουνίου 2013

58. Διαγωνισμός για την εκχώρηση οριστικών δικαιωμάτων χρήσης για αναμετάδοση.

59. Εξωτερική αξιολόγηση των ιδρυμάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης

60. Επιτάχυνση της απονομής της δικαιοσύνης, εξαλείφοντας τις εκκρεμούσες δικαστικές υποθέσεις και διευκολύνοντας τους εξωδικαστικούς μηχανισμούς επίλυσης διαφορών.

61. Διαγραφή υποθέσεων σε αδράνεια από τα μητρώα των δικαστηρίων

62. Απαλλαγή των δικαστών από μη δικαστικές εργασίες, όπως η προσημείωση ακίνητης περιουσίας, η σύσταση και η λύση νομικών προσώπων και οι συναινετικές/εκούσιες αιτήσεις οικογενειακού δίκαιου

63. Επιβολή προθεσμιών για τις δικαστικές διαδικασίες, ιδίως για τις διαδικασίες ασφαλιστικών μέτρων και τις υποθέσεις αναγκαστικής είσπραξης χρεών και αφερεγγυότητας.


Συμπέρασμα: Οι πολίτες σήμερα αντιλαμβάνονται καλύτερα από οποιαδήποτε άλλη εποχή ότι η κομματοκρατία και προπάντων  ο δικομματισμός, μας θέλουν ραγιάδες  του 21ου αιώνα. Εμείς πηγαίνοντας στη κάλπη δεν θα ξεχάσουμε τους ήρωες του 1821…Οι οποίοι έδωσαν το αίμα τους για να ελευθερωθεί η χώρα και εν συνεχεία οι πολιτικοί την υποδούλωσαν στις Μεγάλες Δυνάμεις…Οι πράξεις τους, τα λόγια τους, η αυταπάρνηση, η αυτοθυσία τους και η ομοψυχία τους αποτελούν πάντα φωτεινά παραδείγματα και παρακαταθήκες για τις γενιές που ήρθαν, γι΄ αυτές που είναι και αυτές που ακολουθούν… Αλλά στην εποχή μας που το «Μνημόνιο δύο», αντικατέστησε το «προσκυνοχάρτι του Ιμπραήμ», αντηχούν πιο επίκαιρα από ποτέ τα λόγια του Γέρου του Μοριά που διαλαλούσε τότε:  «Φωτιά και Τσεκούρι στους Προσκυνημένους» [7].  Αυτό υποδηλώνει ότι, ψηφίζοντας την κομματοκρατία και προπάντων τον δικομματισμό και τους δορυφόρους του, διατηρείται το σύστημα, οπότε κάθε μέτρο για την εξάλειψή τους δεν μπορεί παρά να έχει απλώς επιδιορθωτικό χαρακτήρα, ενώ καταψηφίζοντας τους, προωθούμε την  ουσιαστική τους κατάργηση και η ψήφος μας  παραπέμπει με ακρίβεια σε ένα άλλο πολιτικό σύστημα. Αυτό το άλλο πολιτικό σύστημα, θα ήταν, χωρίς αμφιβολία, η δημοκρατία χωρίς επιθετικούς προσδιορισμούς [8], στο μέτρο που η τελευταία, εστιασμένη στον αντίποδα των συστημάτων εξουσίας. Επομένως, θα βρούμε τον δρόμο μας έστω και δύσκολα, χωρίς όμως αυτούς , τους ανήθικους ,τους αναποτελεσματικούς, τους επικινδύνους…
... όπως ο Σουρής τους παρουσίαζε με το εξαίσιο διαχρονικό ποίημα  «..Νάχει κλητήρες για φρουρά και να σε κλέβουν φανερά, κι' ενώ αυτοί κλέβουν τον κλέφτη να γυρεύουν…», χλευάζοντας το εργαλείο της κομματοκρατίας και προπάντων του δικομματισμού: « τη πολιτική της ψευδολογίας και τη ψευδολογία της πολιτικής»
                            

Πηγές:



2. Αποδίδεται στον διάσημο ιρλανδό σατιρικό Jonathan Swift αλλά έχει γραφτεί από τον σκοτσέζο φίλο του John Arbuthnot. Μετάφρ. Αλόης Σιδέρη, Αγρα, 1995.


3.  www.tovima.gr/opinions/article/?aid /  ΤΟ ΒΗΜΑ - H ομοταξία των ψευδών - γνώμες


4. Γ.Κοντογιώργη, «Η κομματοκρατία ως πολιτικό σύστημα», στο Τετράδια Πολιτικής Επιστήμης, Πανεπιστήμιο Κρήτης, 4/2004


5. Γ Κοντογιώργης Κομματοκρατία και δυναστικό κράτος/Εκδόσεις Παττάκη  


6. tro-ma-ktiko.blogspot.com/2012/.../2-63.h...  Το Μνημόνιο 2, σε 63 απλές προτάσεις                


7. www.arxaiaithomi.gr/...dipanoskaltsis.blogspot.com /Επίκαιρα όσο ποτέ τα λόγια του Γέρου του Μοριά που διαλαλούσε τότε: «Φωτιά και Τσεκούρι στους Προσκυνημένους» Λαέρτης ο Πύλιος.

8. newsmessinia.blogspot.com/.../blog-post_...  "Δημοκρατία και Κοινοβουλευτισμός". Δύο διαφορετικά πολιτεύματα. Επιμέλεια Λαέρτης ο Πύλιος


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου