Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου 2014


ΕΝΝΟΙΑ ΠΟΛΙΤΗΣ, ΠΟΛΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑ
1.
Ο Όρος Πολίτης, μπορεί να καταχωρηθεί ότι είναι όποιος έχει το δικαίωμα να συμμετέχει στη βουλευτική ή δικαστική εξουσία είτε μόνος του είτε δια αντιπροσώπου του και η Πόλη είναι το πλήθος όλων τούτων των πολιτών που είναι ικανό να αντιμετωπίσει και να περιφρουρήσει με δικά του μέσα τις βιοτικές τους ανάγκες. ...

2.
Ο Πολίτης θα πρέπει να διέπεται από την αρχή «ΆΡΧΕΙΝ ΚΑΙ ΆΡΧΕΣΘΑΙ» για να επιτευχθεί το «ΑΡΙΣΤΟ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑ». Οι Πολίτες θα πρέπει να είναι ενεργοί πολίτες, θα πρέπει ν’ αναλαμβάνουν δράσεις και ν' αντιλαμβάνονται ότι δεν έχουν μόνο δικαιώματα αλλά έχουν και αντίστοιχες υποχρεώσεις, αφού στην έννοια του «πολίτου» περιλαμβάνεται η έννοια του «οπλίτου», δηλαδή του μάχιμου-ενεργού.

3.
Ο Πολίτης δεν θα πρέπει να καταχράται το δικαίωμα της ελευθερίας και της ισότητας, δεν θα πρέπει να θεωρεί την αυθάδεια ως δικαίωμα, την παρανομία ως ελευθερία, την αναίδεια του λόγου ως ισότητα και την αναρχία ως ευδαιμονία γιατί αυτό είναι η πηγή στο να αυτοκαταστραφεί η Δημοκρατία. Ο άνθρωπος, για να λειτουργήσει σωστά, χρειάζεται τη συνοχή, συνδρομή και τη συνεργασία με τον δίπλα του και όλες οι πολλαπλές ανάγκες βοηθούνται μεταξύ τους και με αυτό χτίζεται η «Πολιτεία». Ξέρει να σέβεται την προσωπικότητα του διπλανού του και να του αναγνωρίζει το δικαίωμα να είναι διαφορετικός από αυτόν.

4.
Ο υπεύθυνος και σωστά εκπαιδευμένος πολίτης τοποθετεί το καλό του συνόλου πάνω από το δικό του συμφέρον, επειδή καταλαβαίνει ότι αν το σύνολο δεν ευημερεί, μακροπρόθεσμα ούτε ο ίδιος θα μπορεί να ευημερεί. Και πάνω από όλα αγωνίζεται για τα κοινά σαν να είναι ιδιωτική του εργασία και υποχρέωση και μόνο έτσι μπορεί να καταλαβαίνει ότι η δική του συμβολή είναι σημαντικότατη και καταλυτική.

5.
Όποιος δεν είναι ικανός να συμμετέχει σε μια κοινότητα ή δεν του χρειάζεται επειδή είναι αυτάρκης, σε καμιά περίπτωση δεν αποτελεί μέρος της πόλης και του συμπαγούς συνόλου που μπορούν να αποτελέσουν με τη σειρά τους την Πολιτεία και κατ’ επέκταση το Κράτος.

6.
Ο Πολίτης καλείται να καλλιεργήσει την συνεχή εκπαίδευση από το λίκνο μέχρι το μνήμα κατά το Σολώνειο ρηθέν «ΓΗΡΑΣΚΩ ΑΕΙ ΔΙΔΑΣΚΟΜΕΝΟΣ».

7.
Ο άνθρωπος γεννιέται έχοντας έμφυτες ικανότητες που μπορούν να τον οδηγήσουν στην κατάκτηση των τεσσάρων βαθμίδων της αρετής, δηλαδή την φρόνηση, σωφροσύνη, ανδρεία και δικαιοσύνη. Αυτό είναι το μεγαλύτερο μέλημα της Πολιτείας ώστε με τη σωστή εκπαίδευση να μπορέσει ν’ αξιοποιήσει τις ικανότητες του και να κατακτήσει την ΑΡΕΤΗ. Κατακτώντας ο πολίτης την αρετή, αποκτά πνεύμα, είναι απαλλαγμένος από φανατισμό, αγαπάει και υπερασπίζεται την μεγάλη του ιστορική υποχρέωση προς την Εθνική του υπόσταση και ιερά κληρονομιά της Ελλάδος.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου