Τετάρτη 12 Απριλίου 2017

ΚΑΡΜΙΡΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ. 12—04—2017.
       ΤΟ ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΠΑΣΧΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ.
  Εκείνο που μας διαφοροποιεί περισσότερο από  τους καθολικούς, εμάς  τους Έλληνες, εκτός από τις πνευματικές διαφορές των δύο εκκλησιών, μια προεξέχουσα χαρακτηριστική διαφορά είναι ότι οι Έλληνες γιορτάζουμε το Πάσχα, πολύ περισσότερο και με έναν ξεχωριστό μοναδικό τρόπο από τα Χριστούγεννα.
    Η   ΣΤΑΥΡΩΣΗ.
    Η σταύρωση του Ιησού , ως θυσία για τις αμαρτίες, τις κακίες των ανθρώπων , είναι ένα απελευθερωτικό και πολύ χαρμόσυνο μήνυμα για την ανθρωπότητα.
   Η θυσία  ξεκινάει με το Μυστικό Δείπνο πριν τη σύλληψη η <<Ευχαριστία>> όπου παρών ήταν οι μαθητές  και ο Ιούδας.  Στην συνέχεια με την ολονυκτία στον κήπο της Γεθσημανής, η επί του Όρους Ομιλία η οποία αποτελεί τον πυρήνα της χριστιανικής ηθικής , η οποία απαιτεί την υπακοή στον θεό της αγάπης . Κατόπιν με την σύλληψη, τον  διασυρμό, τον χλευασμό, την τιμωρία για βλασφημία, την μεταφορά του μαρτυρικού σταυρού στους ώμους του Ιησού Χριστού, το αγκάθινο στεφάνι και τέλος τη σταύρωση. 
      Η  ΑΝΑΣΤΑΣΗ.
     Τρείς μέρες μετά τη μαρτύριο της σταυρώσεως ο  πατάξας τον θάνατο Ιησούς αναστήθηκε εκ νεκρών. Η νίκη του επί του θανάτου, εγκαθιδρύει τη βασιλεία του θεού επί της Γής, με την έλευση του Μεσσία ανάμεσα μας και την κορυφαία στιγμή όλων των ορθοδόξων που είναι η στιγμή της Αναστάσεως.
   Ο καθαρά ιδιαίτερος θρησκευτικός εορτασμός της Λαμπρής, της Αναστάσεως του Κυρίου, μας επιτρέπει να το αποκαλούμε, το Πάσχα των Ελλήνων. Αυτό γιατί υπάρχει μια ιδιάζουσα  διαφορά από τους δυτικούς λαούς, που ασπάζονται την ίδια θρησκεία με εμάς. Είναι η ιδιαίτερη σχέση που ανά τους αιώνες έχει ο Ελληνικός αρχαίος μας πολιτισμός με τον θάνατο.    Η σύνδεση της Λαμπρής συνδέεται με τον αρχαίο μας Ελληνικό πολιτισμό και διασώζεται με την ορθόδοξη θρησκεία.
   Σαν Έλληνες επί πλέον μας διακρίνει μια ιδιαίτερη ψυχοσύνθεση , που μας εκφράζει κατά πολύ όσων αφορά το μέγιστο θέμα που απασχολεί το ανθρώπινο είδος που είναι η απότομη εναλλαγή πένθους / ανάστασης και η μετάβαση από το θάνατο στη ζωή.  
     Ο άνθρωπος ζει από τη φύση του σε ένα καθημερινό αγώνα που τον κάνει να νοιώθει αντιμέτωπος με τον θάνατο. Εξάλλου θέλοντας και μη, ζούμε σε μια αντίληψη ζωής που τρέμει τον θάνατο, ζώντας, είμαστε δραπέτες από τον θάνατο, η ζωή είναι ένα εκκρεμές που κινείται με τέτοιο τρόπο μεταξύ χαράς-λύπης, πένθους-θανάτου, απελπισίας και πόνου.
   Όλα κινούνται γύρω από ένα κύκλο.
   Η χαρά, μας κάνει να νοιώθουμε να εξυψώνουμε τα αισθήματα μας στα ύψη.
   Η λύπη , το πένθος, μας κάνουν να νοιώθουμε ένα είδος βαθιάς  συνείδησης στην ανθρώπινη ψυχή.
    Όποιος στοχάζεται λογικά και σοβαρά γύρω από το θάνατο, μπορεί και απολαμβάνει τη ζωή.
    Η Λαμπρή συμβολίζει τον ανοιξιάτικο ήλιο, την αναγέννηση της μητέρας φύσης. Όπως στην αρχαιότητα το πλοίο που ξεκίναγε από το ιερό νησί  της Δήλου και μοίραζε το Απολλώνιο φώς που όσοι το έπαιρναν θεωρούνταν καθαρμένοι από κάθε αρνητικό και κακό από μέσα τους μπαίνοντας σε μια καινούργια ζωή.  
    Έτσι και σήμερα το ορθόδοξο Πάσχα, η ανάσταση του Ιησού Χριστού , συμβολίζει την μετάβαση από το πένθος στην χαρά , από την νηστεία στην κραιπάλη, από το βαθύ σκότος στο λαμπερό φώς. Μεταβολές που ταιριάζουν απόλυτα στην ψυχοσύνθεση των Ελλήνων, γι αυτό το Ελληνικό Πάσχα είναι ιδιαίτερο, κατανυκτικό και λαμπερό.  Έχει σημασία όπως έχει η τροφή για το σώμα και το νόημα για την ψυχή.
     Η  Σταύρωση και  η Ανάσταση του Κυρίου είναι η νίκη ενάντια στον θάνατο, το δίδαγμα στον άνθρωπο, ότι πρέπει στην επίγεια ζωή του να ακολουθεί έναν μοναδικό ηθικό δρόμο σε όλους τους τομείς, που ουσιαστικά τον προετοιμάζει για την επουράνια μετέπειτα ζωή.
      Καλή Ανάσταση, Καλό  Πάσχα , το Φώς της Ανάστασης ας μας δώσει τη δύναμη για την δική μας Ανάσταση, έτσι ώστε να πορευθούμε στο δρόμο της Αγάπης, της Συλλογικότητας, της Αλληλεγγύης, που τόσο πολύ έχουμε ανάγκη στις δύσκολες στιγμές που βιώνει  η κοινωνία μας σήμερα.
                                 ΚΑΡΜΙΡΗΣ  ΓΕΩΡΓΙΟΣ
                                     (ΦΑΡΜΑΚΟΠΟΙΟΣ)
                                              ΚΟΡΥΦΑΣΙΟΝ  
                                               12—04—2017. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου